شغل مشاور املاک

شغل مشاور املاک

شغل مشاور املاک

مدیر سایت 1400/08/03

وقتی می خواهید پول خود را سرمایه گذاری کنید ، اولین توصیه به شما این است که در املاک سرمایه گذاری کنید. این برای همه یک سرمایه گذاری مطمئن است که ریسک کمی دارد و سود آن در طول زمان افزایش می یابد. اما این شهرت خوب که همیشه در زمینه املاک و مستغلات همراه بوده است در حال حاضر با مرگ روبرو شده است. این به دلیل کلاهبرداری و فریب گسترده در میان کارگزاران جدید است. پس از خرید ملک برای مشتری معامله ای سودآور ، فرصتی برای استثمار و دستکاری مالی شد که باید تا حد امکان از آن اجتناب شود! 

خب الان اینطور است ؟! برخی از کارگزاران از نادانی مشتریان در زمینه املاک استفاده می کنند و آنها را فریب می دهند تا ملک هایی را خریداری کنند که با مشخصات آنها مطابقت ندارد، آیا راه دیگری برای فرار از این دام وجود دارد؟!

نقش شغل مشاور املاک؟

بهترین راه حل شغلی است بنام مشاوره املاک ، حالا مشاور املاک کیست؟ پس از آنکه مشتریان در خرید و فروش تصمیمات خود را برای مدت کوتاهی دچار سردرگمی کردند و پس از آنکه حوزه املاک و مستغلات به شخصی نیاز داشت که فروش را سازماندهی کند و هم به مشتریان و هم به شرکت ها در انجام معاملات موفق کمک کند ، شغل به اصطلاح مشاور املاک ظاهر شد ، شغلی که نماینده قایق نجات در این زمینه بود ، نه به این دلیل که حقوق مشتری را حفظ می کند و به او کمک می کند تا بهترین تصمیم مناسب را برای او بگیرد ، بلکه به این دلیل است که به شرکت ها نیز کمک می کند تا خود را برجسته کنند. خدمات را ارائه می دهند و بهترین را در ساده ترین و کمترین هزینه ارائه می دهند. وظایف مشاور املاک چیست؟ تفاوت آن با یک دلال املاک چیست و چگونه خدمات خود را به طور موثر و موفقیت آمیز ارائه می دهد؟ این همان چیزی است که ما در سطرهای بعدی به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.  

وظایف مشاور املاک چیست؟

هنگامی که تصمیم به خرید ملک می گیرید ، اولین چیزی که با آن روبرو می شوید بی اطلاعی از مکان های مناسب برای آرزوهای شما است؟ قیمت املاک و عوامل موثر بر روند تعیین قیمت؟ چگونه می توانم بدانم که ملک مطابق با مشخصات است و برای زندگی امن است؟ برای سرمایه گذاری تجاری در آن چه اقداماتی باید انجام شود؟ چگونه قیمت فروش را تعیین کنم؟ شرکت های تخصصی تکمیل کننده برای مقابله با چه هستند؟ چگونه از فریب مالکان یا پیمانکاران املاک جلوگیری کنیم؟ چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که او وارد هیچ اصلاحات دولتی نمی شود که ممکن است بقای وی را تهدید کند؟ چگونه می توانید از صحت و سقم کاغذها اطمینان حاصل کنید و چگونه ارزش واقعی ملک را تعیین می کنید بدون اینکه تحت تاثیر شعارهای زنگ دار قرار بگیرید یا فریب سبک شیک فروشنده را بخورید؟ 

راهنمایی صحیح

همه این سوالات و موارد دیگر عامل مهمی در تأثیرگذاری تصمیم خرید یا حتی خرید مشتری است. یک پاسخ اشتباه می تواند میلیون ها پول را از دست بدهد. شما می توانید ملکی را خریداری کنید که تهدید به حذف آن در طول یک دوره می شود ، یا ملکی که در دادگاه مورد مناقشه است و مشخصات آن را برآورده نمی کند. ممکن است به دلیل بی اطلاعی از قیمت مصالح به کار رفته ، مبلغی را که برای ملک برآورد شده است ، چندین برابر بپردازید ، و ممکن است برای چیزهایی که حتی به سطح کیفی لازم نمی رسند ، پول زیادی بپردازید؟ تحویل دارایی شما ممکن است با هدف سوء استفاده مالی تا حد امکان توسط فروشنده یا دلال به تاخیر بیفتد ، و ممکن است متوجه شوید که هزینه نهایی تحویل از آنچه قبلاً توافق کرده اید فراتر می رود ، که باعث شد درگیر شوید بحران مالی بزرگی که رهایی از آن دشوار است. همه این نتایج و بیشتر که مشاور املاک از افتادن در آن اجتناب می کند ، چگونه ؟! بیایید در مورد آن به شرح زیر بحث کنیم:

کسب تجربه و استفاده از آن

شغل مشاور املاک را می توان بالاترین شغل در زمینه خرید و فروش املاک توصیف کرد ، زیرا شخصی که در آن مشغول به کار است ، فردی با تجربه زیاد در زمینه املاک است ، تجربه ای که باعث می شود او می تواند بازار را برون یابی کند و فرصت های مورد انتظار را فقط با خواندن سریع اطلاعات پیرامون آن بداند. تجربه ای که او را قادر می سازد روابط قوی بین شرکت ها و مشتریان ایجاد کند ، به طوری که بتواند با کمترین تلاش و هزینه ممکن به حداکثر علاقه برای هر دو طرف برسد. 

مشخص کردن نیاز مشتری

وظیفه مشاور املاک این است که مشتری را از اولین لحظه ای که تصمیم می گیرد وارد حوزه املاک شود ، دنبال کند ، خواه این پیوند به منظور خرید باشد یا فروش. در مورد خرید ، مشاور املاک و مستغلات با مشتری می نشیند و اهداف اولیه و ثانویه وی و همچنین بودجه مشخص وی را می شناسد و در جستجوی آنچه از گزینه های ارائه شده مناسب اوست ، می گردد. در مورد فروش ، مزایای آنچه فروشنده ارائه می دهد ، چه نوع مشتریانی را جستجو می کند و چگونه می تواند دو طرف را به یکدیگر متصل کرده و به یک معامله موفق فروش برسد ، مطالعه می کند.

تحقیق در مورد ملک و ارائه بهترین گزینه ها

هنگامی که مشاور املاک کاری را بر عهده می گیرد ، نه تنها لیستی از گزینه های مناسب را برای فروشنده و خریدار ارائه می دهد ، بلکه از املاک بازدید می کند ، تمام مزایا و معایب آن را ارزیابی می کند ، و سپس سایت و موانع آن را مطالعه می کند. علاوه بر فرصت ها و جنبه های سرمایه گذاری در آن نیز. به عنوان مثال ، اگر ملک در منطقه (1) واقع شده باشد ، و از تجربه و روابط گسترده این مشاور ، او می داند که پروژه عظیمی در این منطقه طی پنج سال آینده ساخته می شود ، بنابراین فرصت خرید در اینجا سرمایه گذاری خوبی برای صاحب آن است ، زیرا ارزش آن پس از مدتی افزایش می یابد. همچنین ، اگر قرار است پروژه ای دولتی در این منطقه ساخته شود و ممکن است خود صاحبان املاک را تهدید کند ، می تواند در مورد خرید در این منطقه توصیه نکند یا از مزیت آن برای کاهش قیمت زمین در زمان کنونی استفاده کند. و بعد از مدتی قصد فروش آن را دارید. 

وظیفه مشاور املاک ارائه توصیه ها و پیشنهادات به مشتریان است ، از بهترین مکان ها برای خرید ، ویژگی های آنها و شرکت هایی که می توان با آنها همکاری کرد ، تا تنظیم بودجه ، بررسی برنامه های عمرانی و برنامه جلسات ، علاوه بر روش طراحی قرارداد ، بررسی کار تعمیر و نگهداری و تحویل.

وظیفه بدون پایان مشاور املاک

کار مشاور املاک تنها با واگذاری ملک به خریدار به پایان نمی رسد ، بلکه قدرت وی در مورد فکر کردن در مورد بهترین فرصتهای سرمایه گذاری برای ملک و نحوه استفاده از آن به روشهای مختلف برای سود بیشتر نیز گسترده می شود. علاوه بر پیگیری فرصت های مناسب برای فروش یا تجارت و همچنین موانع و چالش هایی که ممکن است خریدار با آن روبرو شود.و برای حل آن یا ارائه مشاوره حرفه ای به او تلاش کنید. 

اگر بخواهیم وظایف شغل مشاور املاک را به طور خلاصه بیان کنیم ، می گوییم که وی ناظر کلی فرایند مبادله املاک است، که به نوبه خود با هر ملک کوچک و بزرگ در ملک سروکار دارد و آن را تحویل داده و پیگیری می کند. به منظور دستیابی به حداکثر منافع برای همه. 

وظایف مشاور املاک و کارگزار املاک چه تفاوتی دارد؟ 

اگرچه وظایف شغل مشاور املاک بسیار واضح است ، اما در زمینه کارگر مفاهیم گیج کننده زیادی بین شغل دلال و کارگزار املاک و بین خود مشاور املاک پیدا می کنیم. بنابراین ، در این بخش از مقاله ، ما به دنبال توضیح تفاوتهای واضح بین وظایف شغل مشاور املاک و وظایف کارگزار یا کارگزار املاک به شرح زیر هستیم: 

محدودیت های مسئولیت ها

وظایف مشاور املاک با کارگزار املاک متفاوت است. سابق مسئولیت های خود را شامل همه مراحل فرآیند فروش می کند ، زیرا مستقیماً در روند انتخاب و ساخت و همچنین نوشتن قراردادها ، تحویل و روش مدیریت معاملات و جلسات مداخله می کند. مورد مشاور املاک است در ازای نظر او پرداخت می شود.

تجربه:

تجربه مشاور املاک یک تجربه علمی و حرفه ای طولانی در زمینه کار است و وی همچنین مجوز انجام این نوع مشاغل را دریافت می کند. در مورد دلال املاک ، داشتن یک حرفه ای الزامی نیست دارای مجوز یا دارای تجربه تحصیلی در این زمینه ، اما کسانی هستند که بسته به روابط یا از طریق وراثت در این حرفه کار می کنند. 

سود: 

فرایند تعیین دستمزد یا سود نیز بین مشاور و کارگزار املاک متفاوت است. اولی سود خود را از قبل با مشتری تعیین می کند و معمولاً قبل از هر اقدامی یا حداقل نیمی از آن ، دستمزد خود را پیشاپیش می گیرد. پیشرفت. در مورد یک دلال املاک ، سود او اغلب در قالب یک کمیسیون محاسبه می شود که هنگام فروش موفقیت آمیز است. 

نوع مشتری: 

اکثر معاملات فروش انجام شده توسط یک دلال املاک اغلب با افراد یا شرکت های کوچک انجام می شود. در مورد مشاور املاک ، کیفیت مشتریان و سطح اجتماعی آنها و همچنین اندازه شرکت همکاری با آنها متفاوت است. آنها شرکت هایی هستند که مشاوران املاک را در درون خود استخدام می کنند و دفاتر مشاوره املاک و همچنین فرصت های شغلی از راه دور وجود دارد.

پیگیری:

در مورد دلال املاک ، مأموریت وی با پایان معامله فروش به پایان می رسد و وظایف او نیز محدود به یافتن فرصت مناسب برای مشتری و اتصال او فقط به آن است ، اما در مورد مشاور املاک ، وی وظایف عمیق تر و طولانی تر از اول است ، او از ابتدای تعیین اهداف و پیشنهادات ، تا مرحله تحویل و همچنین سرمایه گذاری نزدیک ، بلند مدت و همچنین فرصت های فروش و معامله را دنبال می کند. 

در پایان ، وظایف کار دلال املاک مانند نوک کوه یخ در زمینه املاک است ، در حالی که وظایف مشاور املاک مانند ته این کوه پر از تجربه و تلاش و حق زیاد است. نظرات و پیشنهادات

چگونه می توان یک مشاور املاک موفق شد؟ 

برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق ، مهارت هایی وجود دارد که باید داشته باشید. تجربه به تنهایی باعث نمی شود بتوانید مشتری را متقاعد کنید که معامله را با موفقیت و با کمترین هزینه انجام دهد. اگر می خواهید در این مسیر شروع کنید ، مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید اگر می خواهید مشاور املاک موفق شوید: 

آیا مهارت های اقناع لازم به طوری که شما می توانید مکالمه به نفع شما منجر شود و رسیدن به نتیجه شما می خواهید برای رسیدن به از ابتدا. 

دانستن همه چیز جدید در بازار و کار بر روی تجزیه و تحلیل داده ها به روش علمی ، به طوری که شما توانایی شناخت چالش ها و فرصت های موجود را داشته باشید. 

از مهارت های ارتباطی موثر برخوردار باشید تا بتوانید روابط متعددی ایجاد کنید که می توانید از آنها به نفع کار استفاده کنید. 

بیاموزید که چگونه مذاکرات را مدیریت کنید و به موقعیت های برد-برد برسید. 

مدیریت زمان را به عنوان پایه ای برای ایجاد یک تصویر تجاری خوب برای خدمات خود بیاموزید . 

با دقت به صحبت های مشتریان خود گوش دهید و آنچه را که آنها می خواهند به دست آورند به آنها ارائه دهید ، نه آنچه را که شما می خواهید به بازار عرضه کنید.

پیشرفتهایی را که همیشه در دنیای املاک و مستغلات در حال وقوع است ، خواه از نقشه های میدانی و یا از روندهای اخیر ساخت و ساز و یا درخواست مشتری دنبال کنید و همیشه آماده باشید تا با حرفه ای گری و انعطاف پذیری مورد نیاز همگام باشید. 

اهمیت شغل مشاور املاک

شغل مشاور املاک امروزه شغل بسیار مهمی است ، از یک سو مسیری مطمئن بین فروشنده و خریدار ایجاد می کند و از یک سو بهترین و حداکثر سود را برای همه به دست می آورد. اگر به دنبال یک مشاور املاک حرفه ای هستید و نمی دانید چگونه آن را انتخاب کنید ، یا خودتان به دنبال یک مسیر شغلی برای این شغل هستید ، در اینجا یک دوره مهارت های حرفه ای مشاور املاک در بستر آکادمی حرفه ای کسب و کار ارائه شده است.