شهرک گلستان (شهرک راه آهن)

شهرک گلستان (شهرک راه آهن)

شهرک گلستان (شهرک راه آهن)

مدیر سایت 1400/10/18

از گذشته تاکنون شهرسازی رشد چشمگیری داشته است. امروزه بسیاری از شهر ها و شهرک ها تغییر نام داده و با تغییر ظاهری بسیاری همراه بوده اند. در منطقه ۲۲ تهران محله ای به نام شهرک راه آهن می باشد که امروزه نام آن به شهرک گلستان تغییر کرده است. در این مقاله با معرفی شهرک گلستان (راه آهن) منطقه ۲۲ همراه شما هستیم.

شهرک گلستان کجاست؟

در معرفی شهرک راه آهن منطقه ۲۲ می توان گفت، در غرب تهران واقع شده است. این منطقه جاده های گردشگری و تفریحی فراوان دارد و درآمد در این شهرک بسیار بالا می باشد. بسیاری از مردم هنوز با این شهرک آشنایی ندارند و همین موجب شده است آن عده از افراد آشنا با این شهرک بتوانند سرمایه گذاری هایی کلان در شهرک گلستان تهران انجام بدهند و سود بسیاری به دست آوردند.

با اینکه بافت مسکونی در این شهرک زیاد است اما شهرک راه آهن بیشتر مورد استفاده تجاری- اداری قرار می گیرد. تهران، مناطق با تراکم جمعیت بالا زیاد دارد. با معرفی شهرک گلستان منطقه ۲۲ متوجه می شوید که از معدود ترین مناطق تهران که جمعیت بالا ندارد، این منطقه می باشد.

پروژه ها هنوز در حال پیش فروش و ساخت هستند. این موضوع موجب شده است که نسبت به سایر مناطق تهران، خلوت تر باشد و از آسایش بیشتری برخوردار باشد. نکته قابل توجه در این منطقه این است که با رشد این منطقه، احداث مکان های تفریحی، برج های متعدد و پروژه های اداری و تجاری فراوان، جمعیت نیز افزایش خواهد یافت و این موضوع مانند همیشه به نگرانی های اصلی مردم تبدیل خواهد شد.

آب و هوای شهرک گلستان در تهران، خوب است چرا که این منطقه در مجاورت کوه های البرز جنوبی، پارک جنگلی چیتگر و در معرض باد های شمال غربی قرار دارد. یک مسئله مهم در تهران، همیشه و همیشه آلودگی هوا بوده است که در این منطقه نیز واقع شده است. در معرفی شهرک راه آهن منطقه ۲۲ گفته شد برج های بلند در حال ساخت هستند. این برج ها مانع از عبور باد و افزایش آلودگی می شوند. این موضوع، مورد انتقاد متخصصان و کارشناسان بسیاری قرار گرفته است و سعی در برطرف کردن آن دارند.

موقعیت مکانی شهرک گلستان

شهرک گلستان در منطقه ۲۲ تهران واقع شده است. از شمال به بزرگراه همت و بلوار آبشار منتهی می شود، از جنوب به بلوار کوهک و پارک جنگلی چیتگر ختم می شود، از شرق به بزرگراه آزادگان و دهکده المپیک تهران خاتمه می یابد و از غرب به دریاچه چیتگر محدود می گردد.

عملیاتی که برای توسعه شهرسازی، مجتمع های تجاری و اداری، منازل مسکونی و گسترش برج سازی ها انجام شده است، موجب شده مساحت منطقه بیشتر شود و اطراف آزادراه آزادگان و بزرگراه تهران - کرج نیز شامل شهرک گلستان شوند. این بخش از شهرک، موقعیت مکانی و شرایط خوبی دارد. راه های ارتباطی، امکانات رفاهی، سکونت و سرمایه گذاری در منطقه ذکر شده، دارای بهترین شرایط بوده است.

مسیر رفتن به شهرک گلستان تهران

زمانی که فردی بخواهد ملکی را بخرد یا بفروشد، یا حتی برای رهن و اجاره یک ملک، یکی از ملاک های اصلی، دسترسی ها و راه های ارتباطی است. منظور از دسترسی ها و راه های ارتباطی، رفت و آمد آسان به سایر محله ها، بزرگراه ها و شریان های اصلی می باشد. شهرک گلستان منطقه ۲۲ از این نظر شرایط بسیار مناسبی دارد.

در معرفی شهرک راه آهن منطقه ۲۲ گفته شد که به بزرگراه های همت؛ حکیم؛ آزادگان و بزرگراه تهران کرج محدود می شود. در این مکان های منتهی، مسیر رفت و برگشت به مناطق پایتخت بسیار آسان است. ایستگاه مترو چیتگر در نزدیکی شهرک راه آهن قرار دارد. با توجه به فاصله کم تا مترو، شرایط خوبی برای مسیر رفت و برگشت ساکنین فراهم می شود.

امکانات شهرک گلستان منطقه ۲۲

مرفه ترین منطقه ایران، تهران است. مناطق مختلف تهران بسته به میزان توسعه و یا شرایط محیطی، امکانات مختلفی دارد. شهرک گلستان که در بخشی از منطقه ۲۲ تهران واقع شده است، امکانات رفاهی فراوانی دارد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دریاچه چیتگر: پر طرفدار ترین منطقه در شهرک گلستان، دریاچه چیتگر است که بهبود زندگی ساکنین را در پی داشته است. دریاچه چیتگر تاثیر بسزایی در تلطیف هوای منطقه دارد. شب های این دریاچه بسیار دیدنی و زیبا است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

پارک جنگی خرگوش دره: این پارک دیدنی در بزرگراه تهران- کرج، نزدیک مجموعه ورزشی آزادی برای تلطیف هوای شهر احداث شده است. چون در نزدیکی شهرک صنعتی در منطقه ۲۲ واقع شده است، جز امکانات رفاهی این منطقه به شمار می آید.

کلام آخر

با معرفی شهرک گلستان (راه آهن) منطقه ۲۲، متوجه شدید که مانند سایر مناطق تهران، این منطقه نیز از مزایا و معایبی برخوردار است. به دلیل ساخت و ساز های فراوان در آینده، زندگی در این منطقه از آرامش برخوردار نخواهد بود. اما با این حال، خرید ملک در شهرک گلستان منطقه ۲۲، یا سرمایه گذاری های تجاری- اداری، سود کلانی را در پی دارد.