شهرک دهکده المپیک

شهرک دهکده المپیک

شهرک دهکده المپیک

مدیر سایت 1400/10/18

شهرک دهکده المپیک تهران، واقع در منطقه 22، که با نام محله دهکده المپیک نیز شناخته می شود، موضوع این مقاله ماست. لذا علاوه بر اینکه به شما پاسخ می دهیم که منطقه دهکده المپیک کجاست؟ مشخصات املاک و خانه های دهکده المپیک و امکانات رفاهی، تفریجی و درمانی اطراف آن را نیز مرور خواهیم کرد.

پس از آن اگر مایل بودید با مشورت با یک مشاور املاک حرفه ای، در تهیه و خرید خانه در دهکده المپیک یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات منطقه 22 نیز می توانید اقدام کنید.

دهکده المپیک کجاست؟

حال بیایید ابتدا لوکیشن تقریبی و محل ساخت بلوک ها و آپارتمان های دهکده المپیک را مرور کنیم.اگر با شهر تهران اندکی آشنایی داشته باشید، حتما بزرگراه یا اتوبان همت را می شناسید. دهکده المپیک در شمال غرب شهر تهران، و در انتهای بزرگراه همت غرب قرار گرفته است.

در گذشته برای برخوردار شدن خانه های این شهرک از آب و هوای معتدل، خنک و تابستانی، ساختمان های دهکده را در غرب رودخانه کن ساختند. بنابراین اگر امتداد بزرگراه همت غرب رانندگی می کنید، به محض اینکه پل رودخانه کن را رد کردید، وارد اولین خروجی سمت راست شده و در امتداد آن به بلوارهای ورزش شرقی و ورزش غربی دهکده المپیک خواهید رسید.

در مجاورت این خروجی نیز پارک ساحل قرار دارد، از قضا از اولین و دم دست ترین امکانات این محله می توان به دکه روزنامه فروشی و سرویس بهداشتی عمومی ابتدای همین پارک اشاره کرد.

نکات جذاب در مورد تاریخچه شهرک دهکده المپیک

اساسا علت نام گذاری این شهرک که محله های اطراف دهکده المپیک را نیز با این نام می شناسند. ساخت آن برای اسکان ورزشکاران المپیک آسیایی سال 1974 یا 1353 هجری خورشیدی بود.

ورزشکاران کشورهای مختلف آسیا که در آن زمان اسراییل نیز یکی از کشورهای قاره آسیا بود، پس از مراجعت از مسابقات خود در واحد های آپارتمانی این شهرک استراحت می کردند.

بازی های آسیایی در مجموعه ورزشی یا ورزشگاه آریا مهر (ورزشگاه آزادی) برگزار می شد، و این خانه ها با توجه به متراژهای متنوع و مناسب که از یک خواب تا سه خواب موجود بودند، برای تمامی ورزشکاران عالی و رضایت بخش بود.

تصویری از دم در دهکده یا نگهبانی مجتمع مسکونی دهکده المپیک که در سال 1373 گرفته شده است.

مشخصات املاک و آپارتمان های دهکده المپیک

از نظر منطقه بندی، شهرک دهکده المپیک ایران قبل از تقسیم بندی جدید مناطق تهران و تاسیس منطقه 22، جزو منطقه 5 و بخش داری کن محسوب می شد. پس از آن در حوزه منطقه ۲۲ شهرداری تهران قرار گرفت، اما همچنان از لحاظ آموزشی و فرهنگی جزو منطقه 5 آموزش و پرورش محسوب می شود.

این محله در حدود ۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و به طور میانگین می توان گفت تعداد افرادی که در این محله زندگی می کنند نزدیک به 6500 نفر است و از 700 خانوار تشکیل شده اند.

مهم ترین خیابان ها و شهرک های محله دهکده المپیک 22

علاوه بر خود این شهرک، به مجموعه شهرک های مجاور آن نیز بصورت اجتماعی، دهکده المپیک گفته می شود. بنابراین محله دهکده المپیک از مجموع محله ها و شهرک های زیر تشکیل شده است:

از خیابان های مهم دهکده المپیک می توان به خیابان ورزش شرقی و خیابان ورزش غربی، بلوار دهکده المپیک و بلوار زیبادشت، که دفتر مشاورین املاک آسا نیز در آنجا واقع شده اشاره کرد.

همچنین اگر قصد دارید با مناطق مسکونی اطراف این محله بیشتر آشنا شوید، محله های کوهک چیتگر، شهرک راه آهن (شهرک گلستان)، شهرک یاس، شهرک کوثر و دهستان کن نیز این منطقه را احاطه کرده اند.

دهکده المپیک تهران روی نقشه

نقشه شهرک دهکده المپیک تهران که کروکی این محله را نشان داده و امکانات و خیابان های اطراف دهکده المپیک را نشان داده است

در معرفی محله دهکده المپیک تهران بر روی نقشه، در قسمت شمالی دهکده المپیک رشته کوه های البرز، در بخش جنوبی این محله بزرگراه همت، و در قسمت شرقی آن رودخانه و باغ های کن قرار دارد. و اکنون نیز آزادراه تهران-شمال که به مرزن آباد و چالوس منتهی می شود، از ضلع غربی املاک محله دهکده المپیک عبور می کند.

دهکده المپیک برای زندگی چطوره؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد دهکده المپیک را برای زندگی خود انتخاب می کنند.

برای معرفی محله دهکده المپیک تهران اولین فاکتور مهم، آب و هوای سالم و بی نظیر است. به دلیل دور بودن از مرکز شهر، این محله آب و هوای سالم تری دارد.

نکته دیگر که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، آرامش و سکوتی است که در این محل احساس می شود. قطعاً بسیاری از افراد زندگی در یک محله ساکت را به یک محله شلوغ ترجیح می دهند.

از دلایل دیگری که باعث شده است خانواده ها این محله را برای سکونت خود انتخاب کنند، وجود مراکز آموزشی، ورزشی و تفریحی است. یکی از دانشگاه های معتبر تهران به نام دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این محله قرار دارد.

البته گفتن این نکته نیز وظیفه ماست که سال هاست، ساکنین شهرک به شدت با دانشگاه علامه طباطبایی به مشکل برخورده اند و در حال درگیری و دعوا می باشند. در واقع این سکوت و آرامشی که گفتیم بیشتر مربوط به بلوک های ذوب آهن دهکده و بلوک های اسراییلی می باشد.

علت بحث و جدال این است که از گذشته، پارکینگ های اهالی این شهرک بصورت باز ساخته شده، و پس از افتتاح دانشگاه، دانشجویان، خودروهای شخصی خود را در محل اختصاصی ساکنین پارک می کنند.

این در حالی است که عمده ساکنین این شهرک افراد بازنشستگان تربیت بدنی و تربیت معلم هستند و هنگام خروج و ورود مجدد به شهرک، دچار مشکل می شوند.

امکانات رفاهی و تفریحی اطراف دهکده المپیک

یکی از انتخاب های خانواده ها در روزهای تعطیل رفتن به سینما است. وجود سینما المپیک در این محله خانواده ها را بسیار خوشنود کرده است. این سینما با نمایش فیلم های روز، مخاطبان زیادی را به سمت سینما کشانده است.

تئاتر و سینما دهکده المپیک واقع در بلوار ورزش شرقی، المپیک چهارم؛ باشگاه توحید، فروشگاه ها و بانک ملی و پیتزایی نیز در این وسط شهرک دهکده المپیک قرار دارد.

دو پارک بزرگ به نام پارک ساحل و پارک فرهنگ نیز برای بسیاری از افراد، به یک مکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، ورزش صبحگاهی و بازی کودکان تبدیل شده اند.

در معرفی منطقه دهکده المپیک، بوستان جوانمردان نیز به دلیل بزرگ بودن و داشتن امکانات عالی، توانسته نیاز ساکنین محله را پاسخ دهد.

مسیرهای دسترسی به دهکده المپیک

برای تردد از دهکده المپیک به سایر مناطق تهران می توانید از مترو استفاده کنید، نزدیک‎ترین ایستگاه مترو، ایستگاه ورزشگاه آزادی است. همچنین استفاده از اتوبوس های شهری که از این محله عبور می کنند، عبور و مرور را برای ساکنین آسان کرده است. البته می توانید از طریق اتوبان همت و اتوبان آزادگان با ماشین های شخصی به این محله دسترسی پیدا کنید.

قیمت خانه در دهکده المپیک

اگر تصمیم گرفته اید که در این محله سکونت داشته باشید، باید گفت نسبت به سایر مناطق تهران، قیمت خانه و آپارتمان در این محله مناسب تر است و شما می توانید تقریباً با هر بودجه ای که در نظر گرفته اید، خانه ای مناسب را خریداری کنید. قطعاً خرید آپارتمان های نوساز و لوکس گران تر هستند، اما به دلیل اینکه با گذشت حدود ۵۰ سال از تاسیس این محله همچنان در برخی از خیابان ها بافت قدیمی را می توان مشاهده کرد، می توانید آپارتمان هایی با قیمت مناسب نیز پیدا کنید.

نکته ای که قابل توجه می باشد، این است که بدلیل پیشرفت کنونی منطقه 22، خیلی از جوانان بدنبال فعالیت در شغل مشاور املاک هستند تا به قول خودشان بارشان را ببندند.

عکس دهکده المپیک تهران

جمع بندی

با معرفی محله دهکده المپیک تهران، می توانید بهتر تصمیم بگیرید که این محله را برای سکونت خود انتخاب کنید. آب و هوای سالم، دسترسی به خدمات آموزشی و رفاهی، آرامش و دسترسی به اتوبان های مهم تهران تنها بخشی از نکات مثبت این محله به شمار می آیند. با وجود بافت قدیمی و انواع شهرک ها، می توانید با هر بودجه ای در این محله ساکن شوید.