محله زیبادشت تهران

محله زیبادشت تهران

محله زیبادشت تهران

مدیر سایت 1400/10/18

یکی دیگر از محله های زیبای تهران که در منطقه ۲۲ واقع شده است، املاک و خانه های زیبادشت می باشد. این محله همانطور که از نامش پیداست، محله ای زیبا و خوش آب و هواست که در اراضی سیاه دشتک قرار دارد. بزرگراه همت و مجتمع مسکونی دهکده المپیک، بخشهایی هستند که محدوده این محله را مشخص می­کنند. در این نوشتار با معرفی محله زیبادشت همراه شما هستیم.

معرفی زیبادشت بالا

محله زیبادشت از دو منطقه به وجود آمده است: زیبادشت بالا و زیبادشت پایین. زیبادشت بالا را می توان جز محله هایی قرار داد که بسیار خوش آب و هوا است. این منطقه در اراضی سیاه دشتک واقع شده که شامل توابع بخش کن است. سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۹۰ اوج ساخت و ساز بود. در این سال ها معرفی زیبادشت بالا، بدین صورت بود که شامل سه بلوک A، B، C می شد. اما همانطور که می دانید طی گذر زمان، حتی تقسیمات منطقه ای نیز تغییر کرد. در تقسیمات جدید شهرداری منطقه ۲۲، بلوک A زیبادشت بالا، از زیبادشت حذف شد و وارد تقسیمات شهرک گلستان شد.

بنابراین خیابان های فرعی گلستان اول، گلستان دوم، گلستان سوم، گلستان چهارم و گلستان پنجم که در جهت شرق به غرب هستند، جز زیبادشت بالای کنونی محسوب می شوند و شریان های عبوری اصلی زیبادشت بالا را تشکیل می دهند.

محله زیبادشت منطقه ۲۲ کجاست؟

زیبادشت محله ای در منطقه ۲۲ تهران است که از شمال به بزرگراه همت و دهکده المپیک ختم می شود، از شرق به بلوار دهکده و رودخانه کن خاتمه می یابد، از جنوب به شهرک چشمه و شهرک گلستان محدود می گردد و از غرب به بزرگراه آزادگان منتهی می شود.

با مشاهده زیبادشت تهران روی نقشه، به راحتی متوجه می شوید که قسمت بالایی آن کجاست و قسمت پایینی آن کجاست. اصلی ترین راه ورود به محله زیبادشت، بلوار زیبادشت است که از بلوار دهکده المپیک منشا می گیرد. علاوه بر این، بلوار زیبادشت محل اتصال این منطقه با دیگر مناطق است.

ضمن اینکه اگر با خودرو باشید و در انتهای خیابان 35 متری برانید، با گذر از زیر بزرگراه آزادگان به منطقه شهرک گلستان جهت آشنایی با قیمت خانه ها و معامله املاک شهرک راه آهن (گلستان شرقی) خواهید رسید.

لذا با دسترسی هایی که بلوارهای گل ها، کاج، امیر کبیر و خیابان هوانیروز برای شما ایجاد می کنند، به محلاتی نظیر شهرک یاس، شهرک نمونه سپاه، شهرک کوثر منطقه 22، محله دریاچه چیتگر (خلیج فارس)، پهنه های شهرک چیتگر و فاز 1 و 2 برج های قائم نیز سریع ترین دسترسی را خواهید داشت.

خانه ویلایی زیبادشت دهکده المپیک

در معرفی محله زیبادشت، متوجه شدید که بلوار اصلی این منطقه از بلوار دهکده المپیک منشعب می شود. عمده بافت منطقه زیبادشت بالا از املاک و خانه های ویلایی تشکیل شده است. خانه های ویلایی و ساختمان های بلند و منازل حیاط دار دو الی سه طبقه در این محله بسیار زیاد هستند. خانه های ویلایی زیبادشت بالا بسیار زیبا هستند و طرفداران خود را دارند؛ و علاوه بر این قیمت آن ها نیز نسبت به قیمت خانه های ویلایی شهرک چشمه و حتی شهرک گلستان نیز مناسب تر است.

دسترسی های املاک بلوار زیبادشت

یکی از مواردی که قبل از ساکن شدن در یک محله مورد توجه قرار می گیرد، دسترسی های آن محله است. مردم معمولا به دنبال خانه هایی هستند که به مغازه، نانوایی، ایستگاه مترو، ایستگاه اتوبوس، مدرسه، فروشگاه های بزرگ و تفریحی و… نزدیک باشد. محله زیبادشت از پارک های زیبایی برخوردار است. از مهم ترین و پرطرفدار ترین آن ها می توان پارک گلبرگ، پارک مروارید و پارک سپیدار را نام برد. از سمتی مراکز خرید بسیاری نیز در این منطقه زیبا احداث شده است.

مجتمع تجاری گلستان و فروشگاه زنجیره ای شهروند از مراکز خرید مهم این منطقه هستند که در شعبه شهرک چشمه و جنوب زیبادشت واقع شده اند. بازار روز المپیک و محل بازی کودکان از دیگر مکان های تفریحی زیبادشت هستند.

نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس و مترو به زیبادشت، ایستگاه مترو وردآورد است که از محله زیبادشت شروع و بین میدان المپیک و بلوار شهرك صدرا در گردش است.

  • ایستگاه اتوبوس چهارراه زیبادشت نیز در منطقه زیبادشت بین رضایی و هجدهم قرار دارد.
  • ایستگاه اتوبوس مسجد المهدی بین رضایی و المپیک واقع شده است.
  • ایستگاه اتوبوس املاک پارسه بین تفرشی و المپیک واقع شده است.
  • ایستگاه اتوبوس دهکده المپیک نیز به مترو صادقیه منتهی می شود.

میدان المپیک بلوار زیبادشت

میدان المپیک در مسیر منتهی به بلوار زیبادشت بالا و بلوار صدرا واقع شده است و از میدان های مشهور این منطقه می باشد. پس از آن نیز میدان لاله دیگر میدان پر رفت و آمد در محله زیبادشت دهکده المپیک است که از 3 جهت دیگر آن، به شهرک لاله، خیابان 35 متری زیبادشت و 15 متری علیزاده راه دارد.

شرایط زندگی و امکانات در محله زیبادشت

بسیاری از افراد تاکنون با امکانات این محله آشنا نیستند. زیبادشت از زیباترین محله های منطقه ۲۲ تهران است که از امکانات بسیاری برخوردار است. با معرفی منطقه زیبادشت متوجه شدید که بوستان ها و مراکز خرید و تفریحی بسیاری در این محله واقع شده اند. برای مثال روستای تاریخی کن و باغات کن و بوستان جوانمردان از مهم ترین امکانات زیبادشت است.

از دیگر امکانات، بیمارستان های معروف زیبادشت هستند که خدمات درمانی فوق العاده عالی دارند. مانند:

  • بیمارستان نیکان غرب
  • بیمارستان تخصصی چشم آفتاب
  • بیماستان تریتا
  • بیمارستان روانپزشکی ایرانیان
  • کلینیک درمانی کیمیا
  • مرکز جراحی و کلینیک درمانی ارم
  • بیمارستان ولیعصر در ضلع شمالی بلوار و محله کوهک چیتگر

شرایط زندگی در زیبادشت برای کسانی که محله ای آرام و دنج برای زندگی می خواهند، بسیار مناسب است.

سخن پایانی در رابطه با محله و بلوار زیبادشت

با معرفی محله زیبادشت حتما متوجه شده اید که محله ای فوق العاده برای زندگی است. شما با در نظر گرفتن بودجه تان، می توانید مناسب ترین منزل را رهن، اجاره و یا خریداری کنید و زیبا ترین، آرام ترین و لوکس ترین زندگی را در زیبادشت برای خود و خانواده تان رقم بزنید.