شهرک نمونه

شهرک نمونه

شهرک نمونه

مدیر سایت 1400/10/18

منطقه 22 تهران واقع در ضلع شمالی اتوبان همت و در جوار آبشار تهران، دارای شهرک های نوساز و زیبایی است. در این مقاله سعی بر معرفی شهرک نمونه سپاه منطقه 22 که یکی از پرطرفدارترین این شهرک ها می باشد، داریم.

معرفی شهرک نمونه سپاه منطقه 22

اولین پروژه شهرک مسکونی اتحادیه تعاونی های نمونه رسا در منطقه 22، شهرک نمونه سپاه است. املاک شهرک نمونه با سرعت و کیفیت بالا در دو فاز ساخته شده است. فاز اول در حدود 10 سال پیش و در 13 بلوک و فاز دوم در 4 بلوک که مجموعاً 17 بلوک 8 تا 10 طبقه ای را شامل می شود ساخته شده است. در زمان ساخته شدن این شهرک، ارزش زمین های منطقه 22 از دیگر نقاط تهران بسیار پایین تر بوده و بسیاری از کارکنان این نهاد به راحتی توانستند بصورت قسطی و با پیش پرداخت اندک، آپارتمان خریداری کرده و صاحب مسکن شوند.

مشخصات آپارتمان های نمونه سپاه

تعداد واحدهای بلوک های فاز اول در هر طبقه، 8 واحد و فاز دوم در هر طبقه 4 واحد است. با یک حساب کتاب ساده و تخمین تعداد واحد مسکونی، در مجموع، این شهرک دارای 1060 واح آپارتمان د مسکونی است. متراژ اغلب خانه های منطقه 22 ، بالای 100 متر است، اما آپارتمان های 80 متری مجتمع مسکونی نمونه سپاه، موجب استقبال زوج های جوان و خانه اولی ها که سرمایه کمتری دارند به سمت این محدوده شده است. واحدهای ۶۰ و ۶۸ متر، تک خواب و واحدهای ۶۷، ۷۰، ۷۷ متر، ۲ خواب بوده و همه واحدها دارای سند تک برگ می باشند.

با ایجاد سیستم های سامانه ای برای سازمان املاک و اسکان کشور، ابتدا دارا بودن سند ساختمان ها را استعلام گرفته و سپس از آگهی های خرید و فروش خانه و آپارتمان در شهرک نمونه سپاه و قیمت هایشان دیدن کنید.

اسکلت فلزی و نمای سیمان شسته شده از ویژگی های سازه بلوک های شهرک نمونه سپاه است. از همین رو بسیاری این بلوک ها را بسیار شبیه برخی برج های محله دریاچه و شهرک مسکونی چیتگر می دانند.

شهرک نمونه سپاه تهران کجاست؟

موقعیت مکانی این شهرک که در نزدیکی پارک آبشار تهران، بوستان جنگلی لتمان کن و در فاصله 3 کیلومتری از محله دهکده المپیک واقع شده. علاوه بر داشتن آب وهوای عالی به علت اختلاف ارتفاع نسبی، چشم انداز و منظره زیبای جنگلی برای بلوک های شمالی و منظره پر طرفدار محله دریاچه و شهرک گلستان را برای بلوک های جنوبی در برداشته باشد.

دسترسی های شهرک نمونه

در تهران، دسترسی به اتوبان و خیابان های اصلی در کنار نزدیک بودن به وسایل حمل ونقل عمومی مانند اتوبوسرانی و مترو، جزو مزیت های یک واحد مسکونی محسوب می شود. مسیرهایی مانند بزرگراه همت (خرازی)، بزرگاه همدانی، آزادگان با کوتاه کردن مدت زمان تقریبی برای رسیدن به مجتمع مسکونی نمونه سپاه، فاصله زمانی را تا 10 دقیقه کاهش داده است. علاوه بر این، ایستگاه مترو چیتگر و مترو استادیوم در فاصله 30 دقیقه ای و فعالیت سیستم حمل ونقل اتوبوسرانی در این منطقه، دسترسی این شهرک به تمام نقاط تهران را آسان کرده است.

علاوه بر راه های ارتباطی، دسترسی محله نمونه سپاه به اماکن تفریحی و تجاری نیز آسان است. نزدیکی این شهرک به مجموعه تفریحی آبشار تهران، مجتمع ایران مال، شهرک بازی های دریاچه و پارک جنگلی چیتگر موجب شده ساکنین این منطقه از نظر امکانات رفاهی و نزدیکی به مراکز خرید در آسایش و رفاه نسبی باشند.

امکانات داخلی و خارجی شهرک نمونه سپاه

شهرک نمونه سپاه با وجود قدمت 10 ساله، دارای امکانات داخلی و بیرونی بسیاری است که تا حدود زیادی نیازهای تجاری، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی اهالی این شهرک را رفع می کند. فضای سبز با آب نماهای زیبا در کنار چشم انداز جنگلی و دریاچه چیتگر، فضای زیبایی را در نزدیکی تهران برای سکونت فراهم کرده است. این شهرک دارای چاه آب مستقل است که برای آب غیر شرب از آب این چاه استفاده می شود. وجود بازار میوه و تره بار مستقل داخل مجموعه، فضاهای آموزشی، مذهبی، تجاری و تفریحی از دیگر امکانات این شهرک به حساب می آید.

در توضیح امکانات داخلی در معرفی شهرک نمونه سپاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسانسور باربر و نفربر به صورت مجزا
  • سیستم اعلان و اطفاء حریق
  • آنتن و ماهواره مرکزی
  • دوربین مداربسته
  • آیفون تصویری
  • شوتینگ زباله
  • سیستم تهویه مطبوع
  • درب ریموت دار
  • نگهبانی 24 ساعته
  • کابینت ام دی اف
  • کمد دیواری

قیمت آپارتمان در شهرک نمونه سپاه

منطقه 22 تهران یکی از رو به رشدترین مناطق به حساب می آید، همین امر سبب افزایش سرمایه گذاری و هجوم ملاک و ساخت وسازان و در نتیجه افزایش قیمت ملک در این منطقه شده است. افزایش قیمت بر روی قیمت ملک در شهرک نمونه سپاه نیز تأثیرگذار بوده و باعث افزایش تورم نرخ اجاره بها، رهن و خرید و فروش ملک در این محدوده شده است.

محلات مجاور مجتمع مسکونی نمونه سپاه

با یک برنامه ریزی بسیار خوب، می توانید با همراهی مشاورین املاک مسکن آسا، می توانید از خانه و آپارتمان های محله های کوهک منطقه 22، شهرک صدرا دهکده، شهرک چشمه المپیک، شهرک لاله، محله زیبادشت و شهرک مسکونی دهکده المپیک نیز دیدن فرمایید.

عمده بافته محلاتی که از آن نام بخاطر سال ساخت بالای 30 سال کلنگی بوده و بهترین گزینه های برای سرمایه گذاری با مشارکت در ساخت و یا ساخت خانه شخصی ساز است.

با این حال دقت کنید که در این بین، خانه های مجتمع مسکونی یاس و آپارتمان های شهرک کوثر تهران اساسا سازمانی بوده و احتمال زیاد مجوز تخریب و نوسازی بلوک های آن صادر نشود. با این حال با مشاورین املاک دهکده المپیک در مسکن آسا تماس گرفته و با آنان مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به صورت مختصر به معرفی شهرک نمونه سپاه در منطقه 22 پرداختیم. با توجه به توضیحات بیان شده، چنانچه قصد دارید در منطقه ای با آب وهوای عالی و با بهترین امکانات رفاهی و دسترسی آسان به اتوبان ها و راه های اصلی و حمل ونقل عمومی سکونت داشته باشید و متراژ آپارتمان مد نظر شما زیر 80 متر است؛ با توجه به قیمت مناسب نسبت به سایر مناطق تهران و داشتن سند تک برگ، می توانید به راحتی واحدهای شهرک نمونه سپاه را انتخاب کنید و آسوده خاطر باشید که بهترین انتخاب ممکن را نموده اید.