شهرک لاله

شهرک لاله

شهرک لاله

مدیر سایت 1400/10/18

شهرک لاله دهکده المپیک

در راستای معرفی شهرک ها و محله های منطقه 22 به معرفی شهرک لاله و املاک و آپارتمان های آن می پردازیم. شهرک لاله منطقه 22 که با نام شهرک لاله دهکده المپیک نیز شناخته می شود. از جمله محله های قدیمی غرب تهران است که در گذشته، مانند املاک دهکده المپیک جزو منطقه 5 محسوب می شده.

بافت بلوک ها و املاک شهرک لاله بسیار قدیمی بوده و ساخت آن در دهه 60 انجام شده. بنابراین از لحاظ قیمت خرید و فروش آپارتمان در محله لاله نیز، جزو ارزانترین خانه و آپارتمان های منطقه بیست و دو تهران محسوب می شود.

تاریخچه شهرک لاله منطقه 22

قدمت مجتمع مسکونی لاله حدود ۲۰ سال، و چنانچه بالاتر گفتیم، از شهرک های قدیمی محسوب می شود. همانطور که از نام آن مشخص است این شهرک از تعدادی بلوک تشکیل شده است. قطعاً یکی از دلایل مهمی که این محله با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده است، آب و هوای عالی و بی نظیر است.

همچنین وجود پارک جنگلی و رشته کوه البرز در اطراف این منطقه باعث شده است که آلودگی های این محله نسبت به سایر نقاط شهر تهران کمتر باشد. کما اینکه اساسا منطقه 22 تهران یکی از نقاط تفریحی و گردشگری پایتخت محسوب می شود.

شهرک لاله دهکده المپیک کجاست؟

محله ای که از آن سخت می کنیم، دقیقا در ضلع جنوی اتوبان همت، و روبروی دانشگاه علامه طباطبایی قرار دارد، و از گذشته در مجاورت محله زیبادشت بالا و خیابان های 35 متری و 16 متری قرار داشته است.

در همسایگی محله لاله زیبادشت، شهرک ها و محله های دیگری نیز وجود دارند که به چند مورد از آن ها اشاره کرده و با ارائه لینک مستقیم به پست های مفیدی که برای شما تهیه کرده ایم، آن ها نیز یک به یک و بصورت کامل به شما معرفی خواهیم کرد. اسامی محلات مجاور به شرح زیر هستند:

اماکن تفریحی و گردشگری اطراف شهرک لاله

یکی از مواردی که افراد علاقه مند به سکونت در غرب تهران تمایل دارند در شهرک لاله منطقه بیست و دو ساکن شوند، وجود امکانات تفریحی، رفاهی و گردشی بسیار زیاد آنجاست.

قطعاً وجود پارک و بوستان در مجاورت و اطراف یک منطقه ضروری است، پارک جوانمردان ایران که در نزدیکی این شهرک واقع شده است، با امکاناتی همچون پیست دوچرخه سواری و اسکیت سواری، محل پیاده روی، آلاچیق و وسایل بازی کودکان، یکی از تفریحگاه های مهم برای ساکنین این شهرک محسوب می شود. عبور رودخانه کن از شهرک لاله نیز فضایی را برای تفریح ساکنین فراهم کرده است.

در معرفی شهرک لاله منطقه 22 ( واقع در دهکده المپیک)، همچنین برای خرید بسیاری از اقلام از جمله پوشاک، مرکز خرید گلستان نیاز ساکنین این شهرک را برطرف کرده است.

علاوه بر این مجموعه ورزشی الغدیر باعث شده است تا کودکان و نوجوانان اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنند. سینما دهکده المپیک و ورزشگاه آزادی نیز در نزدیکی این شهرک قرار دارند و برای گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امکانات مناسبی هستند.

مسیرهای دسترسی شهرک لاله

از طریق بزرگراه آزادگان، بزرگراه همت و بزرگراه حکیم دسترسی به شهرک لاله امکان پذیر است. اهالی شهرک نیز می توانند با استفاده از اتوبوس هایی که از این محله عبور می کنند به سایر مناطق تهران دسترسی پیدا کنند.

تقاطع خیابان لاله سوم و لاله چهارم شهرک لاله و نمای زیبای آپارتمان های مسکونی شهرک لاله دهکده المپیک

امکانات رفاهی بلوک های شهرک مسکونی لاله غرب تهران

گرچه این شهرک قدیمی است اما تمام بلوک های آن دارای امکانات بسیار خوبی هستند. در هر بلوک به صورت مجزا آنتن مرکزی، انشعاب گاز و آب وجود دارد. در معرفی شهرک لاله منطقه 22، پنجره های دوجداره، عایق صوتی و حرارتی و شوفاژخانه مرکزی از دیگر ویژگی های بلوک های این شهرک هستند.

امکان خرید و فروش و رهن و اجاره در شهرک لاله، گرچه ساختمان های این شهرک قدیمی ساز هستند، اما برخی از افراد داخل آپارتمان را بازسازی کرده و ارزش آپارتمان بالا رفته است. شما می توانید با کمترین بودجه که در نظر گرفته اید، در این شهرک آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید.

قیمت خانه و آپارتمان های شهرک لاله

با توجه به قیمت املاک در منطقه ۲۲ تهران، می توان گفت قیمت خرید خانه و آپارتمان در شهرک لاله دهکده المپیک نسبت به سایر محله ها مناسب تر است. تمامی آپارتمان ها دارای سند رسمی هستند و امکان خرید و فروش آنها نیز وجود دارد، از این رو با مشکلی جهت انتقال سند مواجه نخواهید شد.

البته نرخ خانه های اطراف قیمت رهن و اجاره خانه و آپارتمان در شهرک لاله دهکده المپیک نیز نسبت به محلات اطراف پایین تر است. بنابراین با حداقل مبلغ جهت ودیعه اجاره یا رهن کامل می توانید به واحد های آپارتمانی این شهرک نقل مکان کنید.

جمع بندی معرفی شهرک لاله تهران

اگر قصد شما زندگی در یک محله خوش آب و هوا و ارزان قیمت است، با آشنایی با شهرک لاله منطقه 22، یک گزینه عالی برای سکونت خواهید داشت. وجود امکانات خدماتی از جمله بیمارستان و کلینیک، پمپ بنزین و پمپ گاز، ورزشگاه و پارک، تا حدودی توانسته اند نیاز ساکنین شهرک را فراهم کنند.