شهرک چیتگر

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر

مدیر سایت 1400/10/20

معرفی شهرک چیتگر

در منطقه ۲۲ تهران، شهرک چیتگر به دلیل وسعت زیاد، برج های نوساز و پروژه های در حال ساخت و امکاناتی که دارد، بسیار شناخته شده است. در حال حاضر نیز، تب بازار مسکن در منطقه 22، در حوزه انواع معاملات املاک شهرک چیتگر داغ است. این محله که با نام شهرک امام رضا نیز شناخته می شود با تقسیم شدن به چهار پهنه، توانسته است امکانات و خدمات بهتری را برای ساکنین خود در نظر بگیرد.

در نتیجه این امر، معرفی فایل های خرید و فروش خانه و آپارتمان در این محله برای مشاورین املاک شهرک چیتگر منطقه 22 نیز راحت تر است.

همچنین با توجه به اینکه پهنه ای مانند پهنه A که خیلی وقت است که تکمیل و تحویل مالکین داده شده، بیشترین متقاضی را برای رهن کامل و اجاره در شهرک مسکونی چیتگر دارا می باشد.

شهرک چیتگر کجاست؟

موقعیت شهرک چیتگر به این گونه است که در قسمت غرب دریاچه چیتگر، در قسمت جنوبی پارک هزار و یک شهر و در قسمت شمالی باغ ملی گیاه شناسی وجود دارد. از محله های پرطرفدار این شهرک می توان به غرب دریاچه، بلوار کوهک و آزادگان شرق اشاره کرد.

در ضلع شرقی چیتگر، محله های شهرک راه آهن (شهرک گلستان)، محله دریاچه، و املاک دهکده المپیک قرار دارند.

دسترسی های شهرک مسکونی چیتگر

جهت دسترسی و عزیمت به شهرک چیتگر برای بازدید از املاک و برج های آن، از آنجایی که بسیاری از اتوبان ها در اطراف شهرک قرار گرفتند، دسترسی به این محله آسان است. بزرگراه آزادگان، بزرگراه تهران کرج، بزرگراه حکیم و بزرگراه همت، از بزرگراه های اصلی هستند که دسترسی را برای شما آسان کرده اند.

اگر به بازدید از سایر محلات قدیمی، و سرسبزتر علاقمند هستید و قصد دارید از دیگر املاک منطقه 22 نیز بازدید کنید، پیشنهاد می کنیم که از سمت شرق منطقه بیست و دو رهسپار شهرک مسکونی چیتگر شوید. در ضلع شرقی این منطقه می توانید از ملک های مجاور بوستان جوانمردان، دهکده المپیک تهران، شهرک چشمه، شهرک صدرا المپیک، شهرک لاله منطقه 22، محله زیبادشت بالا که دارای خانه هایی ویلایی و مجلل است بازدید کنید.

نمایی از 3 راه ورودی شهرک چیتگر و پهنه A از سمت بلوار گیاهشناسی و بلوار طراوت

از جمله مسیرهای دسترسی دیگر، وجود ایستگاه های مترو است. ایستگاه ایران خودرو، ایستگاه وردآورد و ایستگاه چیتگر در اطراف این شهرک رفت و آمد را برای ساکنین میسر کرده است.

در کنار ایستگاه متروی چیتگر، بلوار کوهک نیز عبور می کند که ابتدا شما را به محله کوهک چیتگر رسانده، و با گذر از کنار املاک شهرک کوثر و شهرک یاس به خیابان هوانیروز و املاک شهرک گلستان منتهی می شود.

همچنین وجود حمل و نقل درون شهری این امکان را فراهم کرده است، تا ساکنین به تمام مناطق تهران دسترسی داشته باشند.

امکانات شهرک چیتگر

از مهمترین مراکز تفریحی در این منطقه می توان به دریاچه چیتگر اشاره کرد که با وسعت زیادی که دارد مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت ساکنین است.

همچنین مرکز خرید رزمال و ایران مال از جمله مراکزی هستند که افراد می توانند نیاز خود را برای خرید پوشاک و سایر اقلام برطرف کنند.

باغ موزه گیاه شناسی، مرکز تفریحی بام لند، پارک جنگلی چیتگر در اطراف برج های مسکونی شهرک چیتگر و آبشار تهران در نزدیکی شهرک نمونه سپاه و املاک آن، فضای مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت به وجود آوردند.

پهنه های شهرک چیتگر

از آنجایی که شهرک چیتگر بسیار وسیع است، به ۳ پهنه تقسیم شده است. پهنه A بوستان، پهنه B سروستان و پهنه C نارنجستان، که هریک از این پهنه ها دارای امکانات خاصی هستند.

  • پهنه A (بوستان): نسبت به سایر پهنه ها قدیمی تر و در قسمت جنوب شرقی شهرک قرار دارد. ساختمان هایی که در این پهنه ساخته شده اند با نام برج های پامچال و برج های ارکیده شناخته می شوند.
  • پهنه B (سروستان): در بلوار پژوهش و غرب منطقه ۲۲ قرار دارد. آنچه ساختمان های این پهنه را متمایز کرده است، برج های پروانه ای شکل آن است که 2 تا از آن ها بخاطر نمای شیشه ای که دارند به برج های الماس چیتگر معروف اند.
  • پهنه C (نارنجستان): پهنه سی در ضلع شمال بزرگراه همدانی قرار داشته و محل برج های H2، برج های دوقلوی مرجان، برج های پدافند و برج های ناجا می باشد.

تحلیل شهرک مسکونی چیتگر

در معرفی شهرک چیتگر، برج هایی که در پهنه ها قرار گرفته اند از لحاظ معماری بسیار ایده آل هستند. در پهنه A بوستان، ۲۱ برج ساخته شده است که از لحاظ معماری منحصر به فرد هستند. استفاده از تکنولوژی های به روز و متریال های با کیفیت باعث شده است شرایط زندگی در این برج ها بسیار ایده آل باشد. متراژ واحدهایی که در این برج ها قرار دارد از ۶۲ تا ۱۵۰ متر است. نوع سازه اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و عایق حرارت و صدا، شیشه های دوجداره و موتورخانه مرکزی از جمله امکانات این برج ها محسوب می شود.

در پهنه B سروستان، که ۱۶ برج در این پهنه ساخته شده است، نیز معماری منحصر به فرد دیده می شود. متراژ آپارتمان در این برج ها از ۸۶ تا ۳۶۰ متر است. برج ها در دو نوع ۳۰ طبقه و ۴۳ طبقه ساخته شده اند. وجود چشم انداز پارک هزار و یک شهر از ویژگی های برج های پهنه B است. سازه های این پهنه نیز از نوع اسکلت فلزی پیچ و مهره است. از مهمترین ویژگی برج های پهنه B مقاومت بالا در برابر ۱۱ ریشتر زلزله است، همچنین برج های سروستان به شکل پروانه ساخته شده اند.

پهنه C نارنجستان دارای ۸ برج است. بزرگترین آپارتمان ۱۳۵ متر و کوچکترین آپارتمان ۹۳ متر است. چشم انداز این برج ها باغ ملی گیاه شناسی است. از امکانات ویژه ای که برای این برج ها در نظر گرفته شده اند، لابی شیک، شوتینگ زباله، لوله جارو برقی مرکزی و سالن های ورزشی است.

جمع بندی مقاله شهرک مسکونی چیتگر

شرایط آب و هوایی مناسب، امکانات رفاهی و خدماتی به روز، ساخت برج های لاکچری باعث شده است که افراد بسیاری علاقمند به زندگی در شهرک چیتگر باشند. با توجه به معرفی شهرک چیتگر، به دلیل اینکه برج ها در تنوع زیادی از لحاظ معماری و متراژ ساخته شده اند شرایطی فراهم شده است تا همه افراد با هر بودجه ای بتوانند در برج های شهرک چیتگر ساکن شوند. این قسمت از منطقه ۲۲ تهران به دلیل اینکه دارای امکانات رفاهی بیشتری است، قیمت آپارتمان ها شاید کمی بالاتر باشد.