محله دریاچه چیتگر

محله دریاچه چیتگر

محله دریاچه چیتگر

مدیر سایت 1400/10/20

معرفی محله دریاچه چیتگر

محله دریاچه چیتگر یکی از محلاتی است که به تازگی مورد توجه مردم قرار گرفته است. به نوعی می توان این محله را نسبت به سایر محلات تهران، جوان خطاب کرد. این روزها محله دریاچه چیتگر به محله ای محبوب برای خرید و فروش، و رهن و اجاره ملک در منطقه 22 تبدیل شده است. در ادامه، مطالبی راجع به معرفی محله دریاچه چیتگر ارائه داده و به بررسی قیمت های آگهی املاک دریاچه چیتگر خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما همراه شوید:

تاریخچه محله و املاک دریاچه چیتگر

زمین های این بخش، در گذشته متعلق به خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بوده است. این خانواده مالک بخش های وردآورد نیز بوده اند که با انقلاب جمهوری اسلامی ایران، این زمین ها تبدیل به زمین های ملی شدند. بخشی از این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد. پس از گذشت مدتی با گسترش ترافیک تهران، مسئولان تصمیم گرفتند این منطقه را به تهران اضافه کنند. قرار شد در این زمین ها برای جبران کمبودهای رفاهی و خدمت رسانی، تغییراتی صورت گرفته و در گام اول ساخت و افتتاح دریاچه چیتگر انجام شود. پروژه ساخت این دریاچه مصنوعی به پیش از انقلاب بر می گردد.

پروژه های تفریجی و گردشگری فوق به همراه آب و هوای معتدل و مطبوع غرب تهران، موجب جذب سرمایه گذاران در حوزه املاک شد. تنها کمتر از یک دهه زمان لازم بود تا برج های منطقه 22 در اطراف دریاچه چیتگر، و دیگر محلات ساخت شوند، و در نتیجه آن شغل مشاور املاک نیز در غرب تهران رونقی 100 چندان بگیرد.

پروژه های ساختمانی دریاچه چیتگر

برخی افراد برای معرفی محله دریاچه، دریاچه خلیج فارس را به عنوان قطب اصلی برای گردشگری این منطقه معرفی می کنند که این موضوع کاملاً درست است. دریاچه زیبای چیتگر، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران می باشد. وسعت خود این دریاچه Chitgar Lake، حدود 130 هکتار است. این منطقه را به عنوان ریه های تنفسی تهران می شناسند. پس این دریاچه از جذابیت های توریستی این محله محسوب می شود. به همین دلیل است که ساختمان و مراکز تجاری زیادی در این منطقه وجود دارد و یا در حال ساخت هستند.

شهرک ها و محلات نزدیک دریاچه چیتگر

محله دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران قرار دارد. با توجه به گستردگی و وسعت منطقه 22 تهران، ساخت وساز شهرک ها در این منطقه دارای رونق بسیار زیادی است. برخی از شهرک ها و محله های منطقه 22 که در این منطقه قرار دارند و به دریاچه چیتگر نزدیک اند، عبارتند از:

برج های اطراف دریاچه چیتگر

به دلیل وجود آب وهوای بسیار خوب منطقه چیتگر، ساخت برج های لوکس در اطراف دریاچه چیتگر رونق زیادی دارد. اکثر برج هایی که در نزدیکی این دریاچه قرار دارند دارای ویوی زیبا هستند. به همین دلیل این برج ها نسبت به سایر برج های شهرک، قیمت بیشتری دارند.

امکانات محله چیتگر

برای معرفی محله دریاچه چیتگر بهتر است شما را با امکانات این محله آشنا نماییم. این منطقه، اماکن تفریحی و رفاهی مختلفی را در خود جای داده است. به همین دلیل است که تهرانی ها، محله چیتگر را به عنوان منطقه ای که برای گردشگری مناسب است، می شناسند.

نحوه دسترسی به برج های دریاچه چیتگر

شهرک چیتگر از لحاظ دسترسی دارای موقعیت بسیار خوبی است. شما می توانید از سمت شمال از طریق اتوبان شهید خرازی، از سمت غرب توسط بلوار پژوهش و از بخش شرق توسط بلوار ایران خودرو و از ضلع جنوبی نیز از راه آزادراه تهران کرج به منطقه چیتگر دسترسی داشته باشید.

مراکز خرید دریاچه چیتگر

برای معرفی منطقه دریاچه چیتگر باید مراکز خرید آن را نیز به شما معرفی کنیم. نزدیک ترین مراکز خرید این منطقه موارد زیر هستند:

  • مرکز خرید آفتاب
  • مرکز خرید بام لند
  • مرکز خرید مالمون
  • فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهروند دریاچه
  • مرکز خرید باران
  • رز مال
  • بازار بزرگ ایران مال
  • مرکز خرید طوبی

مراکز درمانی دریاچه چیتگر

این منطقه متأسفانه هنوز دارای بیمارستانی نیست؛ اما نزدیک ترین بیمارستان به این منطقه، تریتا است که در اتوبان همت و پس از شهرک نمونه برای مردم محله چیتگر قابل دستیابی است. برای سایر خدمات بهداشتی نیز محله چیتگر نیازی به بیمارستان ندارند، زیرا درمانگاه پارسیا و داروخانه مجاور آن در دسترس این منطقه است.

مراکز تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)

یکی از برجسته ترین خصوصیاتی که می توان برای معرفی منطقه دریاچه چیتگر در نظر گرفت، مراکز تفریحی این محله است. شمار این مراکز تفریحی به گونه ای است که از محلات دیگر تهران برای تفریح به چیتگر مراجعه می کنند. این مراکز شامل موارد زیر می شوند:

  • دریاچه چیتگر
  • بوستان جنگلی چیتگر
  • سینما و شهر بازی های ایران مال
  • کافه رستوران های باملند
  • آبشار تهران
  • باغ ملی گیاهشناسی
  • چتر بازی با گروه های پروازی

جمع بندی مقاله خانه و برج های اطراف دریاچه

در آخر می توانیم برای معرفی منطقه دریاچه چیتگر بیان کنیم که این منطقه از ارزشمندترین مناطق تهران محسوب می شود. شهرک چیتگر دارای ارزش اقتصادی، تجاری و تفریحی است. پس اگر شما قصد خرید خانه و یا اجاره ملک در این محله را دارید می توانیم به جرئت به شما بگوییم که یکی از بهترین مناطق تهران را انتخاب کرده اید. محله چیتگر، محله ای مناسب برای سرمایه گذاری و خرید ملک است، زیرا آینده بسیار درخشانی دارد.